Player

Zaklęcia

Wszystkie zaklęcia jakie wystąpiły w którejkolwiek części Harry'ego Potter'a. Również ich czasami, używam, więc jeśli nie wiesz co dane zaklęcie użyte w tekście oznacza, to dobrze trafiłeś. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat danego zaklęcia zapraszam na Wikipedię Harry'ego Potter'a, skąd też czerpałam większość informacji na temat zaklęć.

Accio - zaklęcie przywołujące
Aguamenti - wytwarza strumień wody z różdżki
Alarte Ascendare - powoduje wyrzucenie przedmiotu w powietrze
Alohomora - zaklęcie otwierające
Anapneo - udrożnia drogi oddechowe
Anteoculatia - powoduje rośnięcie poroża
Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz
Arania Exumai - zadaje ból pająkom
Arresto Momentum - najprawdopodobniej spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu
Ascendio - powoduje wyrzucenie człowieka w powietrze
Avada Kedavra - uśmierca każdą żywą istotę
Avis - powoduje pojawienie się fruwających ptaków
Bąblogłowy - tworzy bańkę powietrza wokół głowy
Baubillous - tworzy jasnożółty piorun
Bombarda - powoduje małą eksplozję (mocniejszą wersją jest Bombarda Maxima)
Brackium Emendo - powoduje znikanie kości
Cave Inimicum - tworzy barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób
Chłoszczyść - czyści dany obiekt
Cistem Aperio - służy do otwierania skrzyń
Colloportus - zamyka drzwi, zamki, itp.
Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby
Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu
Conjunctivitis - oślepia ofiarę
Cruciatus - sprawia ogromny ból
Zaklęcie Czterech Stron Świata (,,Wskaż mi'')  - różdżka obraca się i wskazuje kierunek północny
Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołanego czarem Priori Incantatem
Densaugeo - wydłuża przednie zęby
Deprimo - zaklęcie żłobiące
Diffindo - zaklęcie rozcinające
Diminuendo - zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.
Dissendium - otwiera tajemne przejście
Drętwota - oszałamia i powoduje silne odrętwienie ciała, a czasami nawet utratę przytomności
Depulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym
Duro - zamienia przedmioty w kamień
Enervate - uzdrawia i regeneruje
Engorgio - powiększa małe obiekty
Episkey - leczy uszkodzenia ciała (np. złamane kości)
Evanesco - powoduje zanikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum
Zaklęcie Paronusa (,,Expecto Patronum'') - wyczarowuje patronusa, chroni m.in. przed dementorami i śmierciotulami
Everte Statum - wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane
Zaklęcie Rozbrajające (,,Expelliarmus'') - rozbraja przeciwnika (odrzuca go lub jego różdżkę)
Expulso - odpycha przeciwnika za pomocą siły dośrodkowej
Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (np. bandażuje)
Zaklęcie Fifeliusa (możliwe do rzucenia tylko niewerbalnie) - bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie zawnej Strażnikiem Tajemnicy. Tylko sam Strażnik może wyjawić daną tajemnicę
Finite - kończy działanie niektórych zaklęć
Finite Incantatem - powoduje zanikanie lub rozpryskiwanie się metalowych rzeczy lub uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia Tarantallegre
Flagrate - otacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem
Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur
Flippendo - popycha lub przesuwa ciężkie obiekty
Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli
Gemino - powiela małe obiekty
Glacius - zamraża wodę bądź unieszkodliwia amazońskie salamandry
Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów)
Harmonia Nectere Passus - umożliwia działanie Szafki Zniknięć
Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze
Immobilus - unieruchamia ofiarę spowalniając ją
Impedimenta - na pewien czas spowalnia ofiarę
Imperius - zaklęcie służące do przejęcia kontroli nad inną istotą
Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć)
Inanimatus Conjurus - przyzywa dusze zmarłych, które tworzą niezniszczalny mur
Incarcerous - powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę
Incendio - podpala lub niszczy rośliny
Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.
Zaklęcie Kameleona (zaklęcie całkowicie niewerbalne) - kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę
Lacarnum Inflamari - powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje mały płomień
Legilimens - umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach"
Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół
Liberacorpus - jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor)
Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki
Lumos Maxima - oświetla całe pomieszczenie w którym znajduje się osoba rzucająca zaklęcie
Lumos Solem - wytwarza światło imitujące światło słoneczne
Meteourok recanto - prawdopodobnie zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne np. desz padający z dachu
Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów
Mobilicorpus - przemieszcza osoby (sprawia że lewitują)
Morsmordre - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak - świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż, a cały symbol jest znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców
Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego
Nox - odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos — gasi światło na końcu różdżki
Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć
Zaklęcie Zapomnienia (,,Obliviate'') - używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci
Orchideus - powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta
Oppugno - Wyczarowuje małe ptaszki(podobne do kanarków) i zmusza je do ataku na inną osobę
Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała (Petrificus totalus) - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje
Partis Temporus - rozdziela obiekty
Periculum - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwony snop iskier, który rozdziela się jak fajerwerk
Peskipiksi Pesternomi - być może (gdyż nie zadziałało) poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta
Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik
Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Zaklęcie Tarczy (,,Protego'') - na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami
Protego Horribilis - Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne
Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia
Zaklęcie Proteusza (zaklęcie całkowicie niewerbalne) - powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych
Piertotum Locomotor - ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp.
Quietus - osłabia siłę głosu
Reducio - zamienia w proch wskazane obiekty
Reducto - zmniejsza duże obiekty
Relashio - sprawia, że z różdżki strzelają iskry (w otoczeniu wodnym jest to strumień wrzątku) można go użyć do poparzenia osoby lub do np. spalenia łańcuchów
Reparifarge - cofa skutki błędnej transmutacji
Reparo - naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty
Repello Inimigotum - ochronne
Repello Muggletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu
Rictusempra (Zniewalająca Łaskotka) - promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika, z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój)
Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar
Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa
Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym
Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Sillencio - w przeciwieństwie do podobnych zaklęć (Quietus czy Muffilato) wycisza całkowicie
Slugulus Eructo - osoba, w którą rzucono zaklęcie, dostaje problemów żołądkowych, tyle że, wymiocinami są ślimaki
Sonorus - zwiększa siłę głosu
Szatańska Pożoga (zaklęcie całkowicie niewerbalne) - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów
Tarantallegra - wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy
Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew
Upiorogacek (zaklęcie całkowicie niewebralne)- straszy i wywołuje lęk
Vera Verto - przemienia zwierzę w pucharek na wodę
Vipera Evanesca - sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala węża na popiół
Vulnera Sanantur - leczy głębokie rany, na przykład te zadane przez urok Sectumsempra
Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory
Wingardium Leviosa - unosi wskazany obiekt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz